Centro

jueves, 26 de mayo de 2016

A visita do pergamiño

Martín Codax resulta ser uno de los trovadores más enigmáticos: ni siquiera comprendemos su apellido, no identificado, ni cómo hemos de interpretarlo, quizá grafía poco corriente por Codaz, con acento oxítono.
Vicenç Beltran 
Hoxe non imos comentar ningún libro, senón facernos eco dunha nova que vimos de ler en GCiencia: a chegada a Galicia do Pergamiño Vindel. Neste figuran as sete cantigas  de amigo (con notación musical incluída) de Martín Codax, o tamén chamado xograr ou trobador da ría de Vigo por aparecer esta cidade nomeada nas súas cantigas.

A descuberta do pergameo, copiado a finais do século XIII ou principios do XIV, é unha historia ben sorprendente na que o azar xogou un importante papel, posto que o seu descubridor, o libreiro Pedro Vindel atopouna servindo de "forro" a un exemplar dunha obra do orador e escritor romano Cicerón. Despois dalgún que outro avatar o manuscrito foi adquirido pola Pierpont Morgan Library, unha importante biblioteca estadounidense que vén de cedela temporalmente para unha exposición á Cidade olívica.

Ondas do mar de Vigo,
se vistes meu amigo?
E ai Deus! se verrá cedo?

Ondas do mar levado,
se vistes meu amado?
E ai Deus! se verrá cedo?

Se vistes meu amigo,
o por que eu sospiro?
E ai Deus! se verrá cedo?

Se vistes meu amado,
por que hei gran coidado?
E ai Deus! se verrá cedo?
Martín Codax 

Para saber máis:

Para escoitar versións musicadas das súa cantigas:
 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.